Sunday 10 April 2016

Sakit sangat.

Assalamualaikum. YaAllah baru harini dapat bukak blog balik. Sungguh Intan rindu nak berkarya eceii. Intan kalau dengan blog ni dia akan rasa sayup sikit. Sebab Intan entahlah rindunyaaaaa dekat asrama. Sedih tau duduk jauh jauh sampai nak jumpa kawan pun tak boleh dah. Intan rindu semuanya. Kalau boleh nak balik sekarang nak jumpa Mira Aina Anis Najla Fiqah Hanie Aput Dhiya Dilla Suhaili Wana Umi yaAllah rindunya. Intan nak jumpa semuanya. Intan betul rindu. Rasa nak hilangkan rindu ni tapi taktahu macam mana. Serious Intan rasa sesak sangat dada bila tahan rindu yang berat teramat. Bila diabaikan tibatiba je menangis. Bila luah rasa macam tak betul semuanya nak rindu. Intan duduk Klang ada kerja, bukan suka suka tak nak balik. Intan takdelah kerja hebat sangat sampai gaji rm800 - rm 1000 sebulan. Tapi kerja Intan memang tak boleh nak balik sangat. Tipulah kalau Intan tak rindu ayah. Kadang terfikir jugak apalah dia buat kat sana. Rindu dekat Ayah buat Intan rasa berdosa. Rindu dekat Mak buat Intan jadi gila. Rindu dekat Akak dan Abang memang rasa tak tertanggung sakitnya. Intan manusia lembut hatinya. Sebab tulah kalau Intan jumpa orang yang Intan rindu, Intan jadi over. Intan bukan apa, kadang bila tahu khabar mereka pun dah cukup bagi Intan. Tapi tak semua Intan tahu keadaan mereka sekarang macam mana. Rindu dekat budak asrama lagilah membuak buak. Rindunya nak bersembang sampai gelak hilang suara dengan Dhiya Dilla Su Umi Wana Dayah Awa Sof Ikin Ummu. Intan rindu kita bersama yang dulu. Masalah kita selalu kongsi. Rindunya nak tidur dengan Aput. Dulu Intan tak suka Aput. Sebabkan dulu Nurish cakap muka Intan sama dengan Aput. Intan tak suka hahahahaha. Tapi bila dah lama lama dengan Aput, Nurish, AinFit, Bella, dan Bibah. Intan macam sayangnya dengan telatah diorang. Intan rindu aput sebab entahlah. Rasa nak sangat tidur dengan dia macam dulu. Sebab dia suka peluk Intan kalau Intan taknak tidur. Hahahaha. Intan takboleh lama bercerita. Kalian, doakan Intan berjaya dunia akhirat. Intan tak punya apa apa lagi. Intan perlukan doa. Intan betul tak sekuat yang semua orang fikir. Percayalah, Jujur Intan cakap. Intan memang rindukan kalian. Rasa membuak nak peluk erat. Mira, nanti aku balik aku singgah rumah ko eh. Aku tahu aku annoy kadang kadang. Tapi ko lah yang selalu ada bila aku susah. Aina, aku taknak ko berubah. Sebab aku sayang kita yang gatal dulu hahahaha. Anis nanti aku balik makan kat rumah ko eh kuih tu sedap hahahaha. Najla, dah jumpa pakwe jangan lupa share. Kita je mereput bersama. Fiqah, Nanti hakak balik kita date okayy hahahahaha. Janji bawak pergi KFC tau. Hanie, Intan rindu green tea hanie belanja hahahaha sekali coconut shake eh. Hanie, Tahniah Syarahan Johan. Jangan lupa Intan eh. Kita kan sahabat ececeii. Aput, saya rindu kamu. Saya tahu kamu tak ingat saya pun. Tapi nanti kalau kita jumpa janganlah sombong hahahaha nanti saya peluk eh. Dhiya bila saya dah berjaya nanti insyaAllah saya belanja kamu makan sampai kenyang. Terima kasih sebab selama ni ada dengan saya. Dan ajar saya kenal siapa diri kamu. Adilla, baik tu jangan baik sangat sampai orang pijak kepala. Ingat, jaga kadet polis elok elok. Kak Intan selalu rindukan gelak melampau kamu hahahaha. Semoga nanti kita dapat gelak lagi sama sama. Suhaili, saya tahu kamu manja hahaha, jaga diri eh. Biarlah orang buat kamu, janji kamu tak buat orang. Wana saya suka sifat ambil berat kamu. Dulu saya ingat kamu garang. Tapi bila dah kenal, saya rasa rugi sebab lambat kenal kamu. Umi, saya tau kamu garang makjemah je. Tapi ingat tau jaga diri janganlah melampau cubit orang. Kalian, Intan kena pergi. Fi Hifzillah. Yang benar, Norintansyawani.

No comments:

Post a Comment